miércoles, 17 de marzo de 2010

Crònica 4t d'ESO


Tinc que contar una experiencia que vaig passar eixe estiu abans de passar a quart de l’eso. Un entrenador va anar a un partit i quan va finalitzar em va cridar i em va dir si volia anar de torneig amb un altre equip que no fora el meu. Jo vaig parlar amb el meu club per a demanar permis per anar , perque el torneig era a Cerdenya i no podía deixar passar-lo.

Com os donareu compte m’agrada molt el fútbol, i crec que per a la gent que no li agradi resulte avorrit , però quan a una persona l’agrade molt una cosa sempre parla del mateix i a mi em passe.
Quan vaig tornar en setembre vaig estar un poc trist els primers dies degut a que la meua millor amiga Laura Ripollés va repetir curs però pel contrari estave amb altres amics que mai pensarie que parlaría amb ells.
Vaig començar el curs i vaig anar a per totes perque tenie que treure’m el graduat, era l’últim any , i havia assignatures noves, com la de projecte monográfic d’investigació que no em va agradar gens, però era el que tocava, sols era una hora a la setmana.
Les altres assignatures eren com sempre excepte biología amb Manolo, per cert, un mestre molt simpàtic.
La meua tutora era una mestra molt jove que ens donava castellà era un poc seriosa però fora de classe era com una amiga més.
Futbolísticament aquest any va ser el millor vaig disfrutar com un xiquet i el meu pare també, perque el Barça va aconseguir el triplet i això era massa, no oblidare mai el gol de Andrés Iniesta a Stamford Brigde, quan tot estava perdut al últim minut va marcar el gol de la victoria , estave amb els meus amics a un bar i de l’alegria em vaig quitar la samarreta al mig del bar.També recordaré el 2-6 que li va fotre al R.Madrid , va ser inolvidable.
A fi de curs van fer una excursió a Italia, però vaig decidir no anar perque els meus amics tampoc anaven.
Ja una vegada arribat el mes de juny ens van donar les notes finals de l’ESO , i vaig traure una mitjana de set, cosa que ja en batxiller el veig més difícil.
Al aspecte polític a les eleccions de març del 2008 va guanyar el PSOE amb Zapatero al front.Però es va fer una encuesta al juny d’aquest any preguntan que pensave la gent de la situación política i económica a Espanya i el 40,9% va pensar que era mala i que aniria a pijor i així a segut.
Al plà econòmic, Espanya desde principi dels anys noranta ha anat creixent, però a partir del 2008, al mateix modo que la zona euro, i els Estats Units , la economía sufreix una disminució dels seus índices macroeconómics donant pas a un periode de recesió, aixó ha segut provocat per la contenció del crèdit bancari, pujades del tipus de interés i l’alça del preu del petroli.
Així les danys es van vore reflexats a la economía a partir del 2008, amb la crisi bursátil, juntament als problemas del sector inmobiliari, units a un marc inflacionista de pujada de preus.
El paro ha crescut a un ritme desorbitant, ja que hi ha quatre milions de parats actualment, i això va unit a la precarietat laboral .

REFLEXIÓ
Aquestos anys pasats han segut molt bons perque et passen cosas que mai olvides, he disfrutat del futbol, dels amics i de l’estiu amb la meua familia al camping, encara que espere que seguir disfrutant de tot , perque mon pare diu que quan et fiques a treballar en algo que no t’agrada tot canvia.

1 comentario:

  1. Té raó ton pare, per això cal lluitar ara per a poder treballar en un futur en una cosa que t'agrade.Supose que t'agradaria seguir amb el futbol, no?.Respecte a la teua crònica, curteta però coneixent-te, suposo que no puc demanar molt més.Un 6.
    PD: molt xula la foto on jugues tu.

    ResponderEliminar